13 Feb 2011

Doa jodoh... (postingan Iseng, tapi bermanfaat lho..hehe)

Seandainya telah Engkau catatkan dia milikku, tercipta buatku

Satukanlah hatinya dengan hatiku

Titipkanlah kebahagian antara kami

Agar kemesraan itu abadi

Dan....

Ya Allah Ya Tuhanku

yang Maha Mengasihi

Seiringkanlah kami melayari hidup ini

Ketepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi Ya Allah

Seandainya telah engkau takdirkan dia bukan milikku

Bawalah ia jauh dari pandanganku

Luputkanlah ia dari ingatanku

Dan peliharalah aku dari kekecewaan

Serta...

Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengerti

Berikanlah aku kekuatan

Melontar bayangannya jauh ke dada langit

Hilang bersama senja nan merah

Agarku bisa bahagia Walaupun tanpa bersama dengannya

Dan Ya Allah Yang Tercinta

Gantikanlah yang telah hilang

Tumbuhkanlah kembali yang telah patah

Walaupun tidak sama dengan dirinya

Ya Allah Ya Tuhanku

Pasrahkanlah aku dengan takdirmu

Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan

Adalah yang terbaik buatku

Kerana Engkau Maha Mengetahui

Segala yang terbaik buat hambaMu ini

Ya Allah Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku

Di dunia dan di akhirat

Dengarlah rintihan dari hambaMu yang daif ini

Jangan Engkau biarkan aku sendirian Di dunia ini mahupun di akhirat

Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran

Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yg beriman

Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup

Ke jalan yang Engkau redhai Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh Amien

^_^

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Silahkan tinggalkan jejak dengan sejuta manfaat yang memotivasyifa^_^

Dua beda

 Terkadang luka ada baiknya datang diawal. Agar kau tau bahwa hidup tak hanya tentang cinta.  Gemerlap dunia hanya persinggahan yg fana.  Me...